Actian realiseert toekomstbestendige schaalbaarheid voor wereldwijde groei dankzij NetSuite


Actian

Bedrijf

Actian

Locatie

Redwood City, Californië.

Sector

Software

Vervangen applicaties

Intacct, Oracle Essbase

Oplossingen

NetSuite OneWorld
Financial Planning


"NetSuite geeft ons een backoffice met de capaciteit voor een onderneming, die we kunnen opschalen. We zijn veel beter uitgerust om groei, complexiteit, inkomstenbepaling, facturering en planning aan te kunnen dan met Intacct." Actian

Klantsucces

  • Actian beschikt sinds de implementatie van NetSuite OneWorld, dat in augustus 2014 Intacct verving, over toekomstbestendige schaalbaarheid voor snelle wereldwijde groei.
  • NetSuite OneWorld maakt realtime transparantie mogelijk bij meerdere dochterbedrijven in meerdere landen voor de toonaangevende leverancier van analytische bigdata-oplossingen, met meer dan 10.000 klanten.
  • Actian beschikt over snellere en flexibelere wereldwijde financiële rapportages en consolidatie bij 12 dochterbedrijven, waaronder vestigingen in Duitsland, Australië, Brazilië, het VK, India, Frankrijk en Nederland.
  • Robuuste en geavanceerde mogelijkheden om transacties uit te voeren in meer dan 12 valuta's in Europa, Azië en Australië maken snelle groei mogelijk voor deze wereldwijde softwareleverancier.
  • Actian heeft ook zijn werkwijzen op het gebied van VAT, GST en andere buitenlandse belastingvereisten verbeterd, in vergelijking tot het eerdere Intacct-systeem.
  • Met NetSuite OneWorld heeft Actian het beheer vereenvoudigd van complexe dochterbedrijven die het verwierf bij de overname van Pervasive Software, ParAccel en Versant.
  • NetSuite-inkomstenbepaling stroomlijnt rapportage over complexe inkomstenstromen uit abonnementen, eeuwigdurende en tijdelijke licenties van zowel lokale softwareproducten als softwareproducten in de cloud.
  • Flexibele, nauwkeurige facturatie via NetSuite stelde Actian in staat te voldoen aan uiteenlopende facturatievereisten van klanten terwijl Actian tegelijk een einde maakte aan het handmatige werk dat eerder nodig was.
  • Actian heeft een probleemloos lead-to-cash proces met een hechte integratie tussen CRM van NetSuite en Salesforce.com, in vergelijking tot handmatig werk dat bij Intacct nodig was.
  • De module NetSuite Financial Planning, mogelijk gemaakt door Adaptive Insights, maakt datagestuurde budgettering, prognoses en planning mogelijk zonder de overhead en complexiteit van een eerdere Oracle Essbase-engine.

Uitdagingen

  • Actian stond met zijn zes jaar oude Intacct-systeem op een kruispunt, omdat ze op zoek waren naar een ERP-oplossing met de capaciteit voor een onderneming om financiële controles te verstevigen, inzichten te verhogen en beter voorbereid te zijn op een mogelijke beursgang.
  • Intacct kon geen geconsolideerde rapportages leveren van het gedetailleerde niveau dat Actian nodig had om aan de vereisten van zijn complexe bedrijfsactiviteiten te voldoen.
  • De beperkingen van Intacct op het gebied van rapportages in buitenlandse valuta's, naleving van landspecifieke belastingregels en integratie met CRM van Salesforce.com ondermijnde het vertrouwen in het systeem en dwong het bedrijf tot handmatige noodoplossingen.

Oplossing

  • NetSuite wordt door meer dan 1000 softwarebedrijven gebruikt en bood het snel groeiende Actian een beproefde oplossing als alternatief voor pogingen zijn Intacct-applicatie aan te passen.
  • Het Professional Services-team van NetSuite heeft Actian fenomenaal geholpen bij het uitstippelen, implementeren en optimaliseren van zijn OneWorld-oplossing.
  • Actian en NetSuite hebben samen een integratieconnector ontwikkeld die tussen NetSuite en Salesforce.com kan worden gebruikt, en die nu ook verkrijgbaar is voor andere NetSuite-klanten.
  • De oplossing van NetSuite-partner Avalara stelt Actian in staat de naleving van omzetbelastingregels en betalingen in tientallen fiscale jurisdicties in de VS probleemloos te verwerken.