MongoDB wint nieuw financieel vertrouwen met overstap van Intacct naar NetSuite


MongoDB

Bedrijf

MongoDB

Locatie

Palo Alto, Californië, New York, N.Y.

Sector

Software

Vervangen applicaties

Intacct

Oplossingen

NetSuite OneWorld
OpenAir
PSA


"Wij hebben realtime inzicht in geconsolideerde financials bij al onze dochterbedrijven, en onze operationele efficiëntie en tijdefficiëntie zijn sterk verbeterd met NetSuite." MongoDB

Klantsucces

  • MongoDB heeft betere wereldwijde financiële consolidatie en rapportage, valutaconversie, inkomstenbepaling en facturatie sinds zij in september 2014 Intacct vervingen door NetSuite OneWorld.
  • Met NetSuite OpenAir PSA (automatisering van professionele dienstverlening) als toevoeging, dat door tientallen consultants wereldwijd wordt gebruikt, beschikt MongoDB over een uniform platform voor software en dienstverlening.
  • NetSuite OpenAir heeft bijgedragen aan verbetering en gebruik van prognoses voor professionele dienstverlening voor de opensource NoSQL-databaseprovider, met negen miljoen downloads en duizenden klanten overal ter wereld.
  • Dankzij NetSuite OneWorld heeft MongoDB het vertrouwen en de financiële discipline gekregen die met Intacct ontbraken en nodig waren ter voorbereiding op een mogelijke beursgang.
  • MongoDB gebruikt OneWorld om consolidatie en rapportage te stroomlijnen bij 12 dochterbedrijven in Australië, Canada, Spanje, Frankrijk, het VK, Hongkong, Duitsland, India, Ierland, Israël, Japan en Singapore.
  • Transacties in meerdere valuta en rapportage in meer dan 10 valuta's zijn flexibeler en gestroomlijnd met NetSuite OneWorld.
  • MongoDB heeft zijn omzetbelastingrapportage en -compliance vereenvoudigd en geautomatiseerd in verschillende Europese landen met de in NetSuite ingebouwde wereldwijde belastingfuncties.
  • Inkomstenbepalingscycli verlopen soepeler met NetSuite en rapportage is robuuster en geavanceerder.
  • Flexibiliteit in de facturatie met NetSuite stelt MongoDB in staat te voldoen aan unieke facturatievereisten van klanten.

Uitdagingen

  • MongoDB had een gebrek aan groot vertrouwen en strikte controlemechanismen voor een potentiële beursgang met zijn vorige Intacct-boekhoudapplicatie.
  • Beperkingen in Intacct dwongen MongoDB ertoe alle inkomstenbepaling in spreadsheets in te voeren, wat een tijdrovende, handmatige en foutgevoelige bezigheid was.
  • MongoDB moest handmatige aanpassingen in valutaconversies aanbrengen en er was geen hechte integratie tussen Intacct en Salesforce.com.

Oplossing

  • NetSuite bood een beproefde oplossing waarop meer dan 1000 softwarebedrijven vertrouwen om hun processen te automatiseren, efficiëntie te vergroten, financials te versterken en groei te stimuleren.
  • NetSuite OpenAir zorgt voor automatisering van professionele dienstverlening, en is geïntegreerd in NetSuite ERP voor volledige zichtbaarheid over software en diensten.
  • OpenAir heeft spreadsheets, Google Agenda en een eigen applicatie vervangen, en functioneert nu als één uniforme oplossing voor de automatisering van professionele dienstverlening.
  • De connectiviteitsoplossing van NetSuite-partner Dell Boomi levert een hechte integratie tussen de CRM-oplossing van NetSuite en Salesforce.com.