Samuel Jamieson

Oracle NetSuite EMEA Communications

Transavia kiest NetSuite OneWorld om groei binnen Europa aan te sturen

Bedrijfsuitvoering van low-cost luchtvaartmaatschappij startklaar met NetSuite OneWorld

LONDEN, 13 april 2016—NetSuite Inc. (NYSE: N), marktleider op het gebied van cloud-gebaseerde financiën / ERP en omnichannel commerce softwarepakketten, kondigde vandaag aan dat Transavia, een toonaangevende low-cost luchtvaartmaatschappij binnen Europa, NetSuite OneWorld heeft gekozen voor steun bij het uitvoeren van haar ambitieuze plannen voor groei. Transavia zal de oude, op  AS40 gebaseerde systemen op het Nederlandse kantoor en een oud Inforsysteem in Frankrijk gaan vervangen met NetSuite OneWorld. Transavia wil NetSuite gaan gebruiken om haar cruciale bedrijfsprocessen, waaronder financiën, financiële consolidatie, management van meerdere filialen, procure-to-pay, reportage, en ondersteuning voor fiscale naleving in meerdere talen (Engels, Nederlands en Frans), meerdere valuta's en meerdere landen, over heel Europa uit te voeren.

"Als dochter van de Air France/KLM-groep, met meer dan 100 bestemmingen in Europa en Noord-Afrika, heeft Transavia ambitieuze plannen om door heel Europa te groeien en een van de belangrijkste low-cost luchtvaartmaatschappijen in Europa te worden," aldus Transavia CFO Dirk Neelis. "Met Netsuite OneWorld als de ruggengraat van ons financiële beheer en de inkoop kunnen we met die geplande groei gemakkelijk opschalen, en kunnen we de omslachtige handmatige en op Excel gebaseerde processen, die tijdrovend en foutgevoelig waren, achter ons laten. NetSuite OneWorld biedt ons een modern systeem dat is voorbereid op mondiale ontwikkeling, en dat ons helpt met het halen van de doelstellingen van Transavia en Transavia France door onze bedrijfsprocessen volledig te stroomlijnen en nog meer te versimpelen."

Waarom NetSuite OneWorld?
Na een uitgebreide evaluatie van meerdere ERP-systemen koos Transavia NetSuite OneWorld uit vanwege de volgende functionaliteiten en voordelen:

• Eén enkele cloud-oplossing met een brede reeks capaciteiten voor het uitvoeren van complexe en cruciale bedrijfsprocessen in de hoofdkantoren in Nederland en Frankrijk, en bij de uitbreiding naar nieuwe markten in Europa in de dochterfilialen.
  • Real-time mondiale financiële consolidatie met real-time inzicht in Transavia's hele bedrijfsvoering met één geünificeerd financieel systeem voor het bijhouden van gegevens voor de hele onderneming, dat ook multibook-acounting mogelijkheden biedt.
  • De cloud-infrastructuur van NetSuite ligt op één lijn met de doelstellingen van Transavia, te weten het reduceren van kosten en het verhogen van de efficiëntie, doordat het Transavia ontslaat van de plicht tot onderhoud en ondersteuning van on-premise software, terwijl het tegelijkertijd betere kansen biedt om gebruik te maken van gedeelde diensten, zoals uitbestede boekhoudingen.
  • De agility, schaalbaarheid en flexibiliteit die nodig zijn om nieuwe markten te betreden, de bedrijfsvoering uit te breiden en de omzet te verhogen.
  • Een krachtig ontwikkelingsplatform dat robuuste integratiemogelijkheden biedt om het financiële systeem van NetSuite OneWorld te linken met Transavia's reservatiesysteem en Airpas, een luchtvaartmaatschappij-specifieke oplossing voor kostenbeheersing.

NetSuite GSI-partner Capgemini gaat implementatie uitvoeren
Transavia heeft Capgemini, een NetSuite GSI-partner, uitgekozen voor de implementeren en integreratie van NetSuite, gebaseerd op de ervaring van het bedrijf, hun reputatie in de sector en hun bekwaamheid met NetSuite.

"De herziening van Transavia's algemene financiële systeem, in combinatie met de ambitieuze plannen voor groei en de focus op het verkleinen van inefficiëntie, passen uitstekend bij de gecombineerde capaciteiten van NetSuite en CapGemini," aldus Mark Grimberg, Deputy CEO van Capgemini Nederland. "Onze klanten gebruiken de cloud steeds vaker voor ERP en andere bedrijfscruciale toepassingen met onze mondiale partners zoals NetSuite. We verheugen ons erop om Transavia en andere bedrijven te laten profiteren van de voordelen van het werken met cloud-ERP met Capgemini als partner."

NetSuite OneWorld, winnaar van de 2015 Software & Information Industry Association (SIIA) CODiE Award voor de Beste Financiële Management Oplossing en de 2015 VK Cloud Award voor ERP Product van het Jaar, biedt een geünificeerd en cloud-gebaseerd softwarepakket dat flexibel genoeg is om tegemoet te komen aan heel diverse bedrijfsmodellen, wettelijke structuren en geografische regio's. Klanten zoals Misys dat is gevestigd in de VK, HP Software en American Express Global Business Travel in de VS, en Scoot, een dochteronderneming van Singapore Airlines in Singapore, kozen NetSuite OneWorld voor de moderne mogelijkheden om hun complexe bedrijfsprocessen te beheren tussen filialen, landen en continenten. NetSuite OneWorld ondersteunt 190 valuta's, 20 talen en geautomatiseerde fiscale naleving in meer dan 100 landen, en transactie in meer dan 200 landen.

Meer dan 30.000 bedrijven en filialen wereldwijd vertrouwen tegenwoordig op NetSuite voor de uitvoer van hun complexe, cruciale bedrijfsprocessen in de cloud. Sinds de oprichting in 1998 heeft NetSuite zich ontwikkeld tot marktleider op het gebied van cloud-gebaseerde financiële /enterprise resource planning (ERP) en omnichannel commerce software-applicaties voor grote, middelgrote en kleine bedrijven. Veel van de FORTUNE 100-bedrijven gebruiken NetSuite om hun innovatie te versnellen en hun bedrijf te transformeren. NetSuite blijft succesvol in het leveren van de beste cloud-bedrijfsmanagementsoftware aan bedrijven over de hele wereld, die zo hun IT-kosten aanzienlijk kunnen verlagen en hun productiviteit verhogen, met de versnellende wereldwijde adoptie van de cloud.

Volg de Cloud blog, en de Facebook pagina van NetSuite en @NetSuiteEMEA Twitter voor actuele updates.

Ga voor meer informatie over NetSuite naar www.netsuite.co.uk, www.netsuite.com/fr of www.netsuite.nl.

LET OP: NetSuite en het logo van NetSuite zijn bedrijfsmerken van NetSuite Inc. Handelsmerken van derde partijen die hier genoemd worden zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Sales Chat

Hoe past uw bedrijf zich aan bij veranderingen?

Start chat