Actian realiseert toekomstbestendige schaalbaarheid voor wereldwijde groei
dankzij NetSuite
Bedrijf
Actian
Locatie
Redwood City, Californië.
Sector
Software
Vervangen applicaties
Intacct, Oracle Essbase
Oplossingen
NetSuite OneWorld
Financial Planning
"NetSuite geeft ons een backoffice met de capaciteit voor een
onderneming, die we kunnen opschalen. We zijn veel beter uitgerust om groei, complexiteit,
inkomstenbepaling, facturering en planning aan te kunnen dan met Intacct."
Actian
Klantsucces
Actian beschikt sinds de implementatie van NetSuite OneWorld, dat in augustus 2014
Intacct verving, over toekomstbestendige schaalbaarheid voor snelle wereldwijde
groei.
NetSuite OneWorld maakt realtime transparantie mogelijk bij meerdere dochterbedrijven
in meerdere landen voor de toonaangevende leverancier van analytische
bigdata-oplossingen, met meer dan 10.000 klanten.
Actian beschikt over snellere en flexibelere wereldwijde financiële rapportages en
consolidatie bij 12 dochterbedrijven, waaronder vestigingen in Duitsland, Australië,
Brazilië, het VK, India, Frankrijk en Nederland.
Robuuste en geavanceerde mogelijkheden om transacties uit te voeren in meer dan 12
valuta's in Europa, Azië en Australië maken snelle groei mogelijk voor deze wereldwijde
softwareleverancier.
Actian heeft ook zijn werkwijzen op het gebied van VAT, GST en andere buitenlandse
belastingvereisten verbeterd, in vergelijking tot het eerdere Intacct-systeem.
Met NetSuite OneWorld heeft Actian het beheer vereenvoudigd van complexe
dochterbedrijven die het verwierf bij de overname van Pervasive Software, ParAccel en
Versant.
NetSuite-inkomstenbepaling stroomlijnt rapportage over complexe inkomstenstromen uit
abonnementen, eeuwigdurende en tijdelijke licenties van zowel lokale softwareproducten
als softwareproducten in de cloud.
Flexibele, nauwkeurige facturatie via NetSuite stelde Actian in staat te voldoen aan
uiteenlopende facturatievereisten van klanten terwijl Actian tegelijk een einde maakte
aan het handmatige werk dat eerder nodig was.
Actian heeft een probleemloos lead-to-cash proces met een hechte integratie tussen
CRM van NetSuite en Salesforce.com, in vergelijking tot handmatig werk dat bij Intacct
nodig was.
De module NetSuite Financial Planning, mogelijk gemaakt door Adaptive Insights, maakt
datagestuurde budgettering, prognoses en planning mogelijk zonder de overhead en
complexiteit van een eerdere Oracle Essbase-engine.
Uitdagingen
Actian stond met zijn zes jaar oude Intacct-systeem op een kruispunt, omdat ze op
zoek waren naar een ERP-oplossing
met de capaciteit voor een onderneming om financiële controles te verstevigen, inzichten
te verhogen en beter voorbereid te zijn op een mogelijke beursgang.
Intacct kon geen geconsolideerde rapportages leveren van het gedetailleerde niveau
dat Actian nodig had om aan de vereisten van zijn complexe bedrijfsactiviteiten te
voldoen.
De beperkingen van Intacct op het gebied van rapportages in buitenlandse valuta's,
naleving van landspecifieke belastingregels en integratie met CRM van Salesforce.com
ondermijnde het vertrouwen in het systeem en dwong het bedrijf tot handmatige
noodoplossingen.
Oplossing
NetSuite wordt door meer dan 1000 softwarebedrijven gebruikt en bood het snel
groeiende Actian een beproefde oplossing als alternatief voor pogingen zijn
Intacct-applicatie aan te passen.
Het Professional Services-team van NetSuite heeft Actian fenomenaal geholpen bij het
uitstippelen, implementeren en optimaliseren van zijn OneWorld-oplossing.
Actian en NetSuite hebben samen een integratieconnector ontwikkeld die tussen
NetSuite en Salesforce.com kan worden gebruikt, en die nu ook verkrijgbaar is voor
andere NetSuite-klanten.
De oplossing van NetSuite-partner Avalara stelt Actian in staat de naleving van
omzetbelastingregels en betalingen in tientallen fiscale jurisdicties in de VS
probleemloos te verwerken.
Lees meer over OneWorld Global Business Management