De beautysector, met een omzet van $ 445 miljoen, groeit snel en biedt volop keuze en informatie. Alleen al de top 10 beauty-influencers van de wereld bereiken 135 miljoen consumenten. Maar dat was niet het geval in 1979, toen Paula Begoun, destijds journalist, zich verdiepte in de ingrediënten van beautyproducten en op zoek ging naar een oplossing voor haar eigen huidproblemen. Als misschien wel de eerste 'influencer' besprak ze haar bevindingen op haar blog. Daarop kreeg ze zoveel positieve feedback van lezers, dat ze in 1995 besloot onder haar eigen naam een huidverzorgingslijn uit te brengen. Sindsdien zijn vrouwen over de hele wereld verknocht aan haar producten en delen ze haar kennis.
Paula’s Choice B.V.
Nederland
Gezondheid en schoonheid
40
$25 miljoen
25
3 (Nederland, VK, Duitsland)
Excel
Exact, Unit4
NetSuite
Voorraadbeheer
Bronto Marketing
Platform
Rotterdam, Nederland
“Vooral onze logistieke processen zijn enorm verbeterd. We hebben realtime inzicht in problemen zoals voorraadverschillen, vervaldatums van de partijnummers en transportkosten, waardoor we zaken sneller kunnen analyseren en beter voorspellen” Rober Kaizer, Finance & Operations, Paula’s Choice B.V.