Paula’s Choice B.V. is klaar voor de Europese beautymarkt

De beautysector, met een omzet van $ 445 miljoen, groeit snel en biedt volop keuze en informatie. Alleen al de top 10 beauty-influencers van de wereld bereiken 135 miljoen consumenten. Maar dat was niet het geval in 1979, toen Paula Begoun, destijds journalist, zich verdiepte in de ingrediënten van beautyproducten en op zoek ging naar een oplossing voor haar eigen huidproblemen. Als misschien wel de eerste 'influencer' besprak ze haar bevindingen op haar blog. Daarop kreeg ze zoveel positieve feedback van lezers, dat ze in 1995 besloot onder haar eigen naam een huidverzorgingslijn uit te brengen. Sindsdien zijn vrouwen over de hele wereld verknocht aan haar producten en delen ze haar kennis.


BEDRIJF

Paula’s Choice B.V.

LOCATIE

Nederland

SECTOR

Gezondheid en schoonheid

WERKNEMERS

40

OMZET

$25 miljoen

AANTAL GEBRUIKERS

25

AANTAL LANDEN

3 (Nederland, VK, Duitsland)

VERVANGEN SYSTEEM

Excel

ANDERE OVERWOGEN OPLOSSINGEN

Exact, Unit4

GEÏMPLEMENTEERDE NETSUITE-PRODUCTEN

NetSuite
Voorraadbeheer
Bronto Marketing Platform

IMPLEMENTATIEPARTNER

Profource B.V.

LOCATIE

Rotterdam, Nederland


“Vooral onze logistieke processen zijn enorm verbeterd. We hebben realtime inzicht in problemen zoals voorraadverschillen, vervaldatums van de partijnummers en transportkosten, waardoor we zaken sneller kunnen analyseren en beter voorspellen” Rober Kaizer, Finance & Operations, Paula’s Choice B.V.

Groei in Europa Mogelijk Maken

In Nederland gevestigde activiteiten overgenomen
Twee jaar geleden kocht het moederbedrijf uit Seattle hun Europese distributeur Paula's Choice B.V., een in Nederland gevestigd zelfstandig bedrijf met een omzet van € 20 miljoen waar 40 mensen werken en dat een indrukwekkende groei laat zien. Het bedrijf is in 2005 opgericht door de Nederlandse ondernemer Janine Tillema.
Overstappen op ERP is nodig
Bij Paula’s Choice B.V. werkten ze met Excel en ze misten inzicht in de kostprijs, voorraadverschillen en verzendkosten. Ze kregen de opdracht van het moederbedrijf om over te stappen op een ERP-systeem. Omdat een groot deel van het personeel niet op kantoor werkte, wilden ze een echte cloudoplossing, een snelle implementatie met een vaste prijs en ook de mogelijkheid om te profiteren van de best practices in de sector.
Snelle implementatie, robuuste processen
Als implementatiepartner kozen ze voor het Nederlandse Profource, dat ervoor zorgde dat ze in januari 2018 binnen 13 weken met NetSuite aan de slag konden. Met NetSuite kunnen ze hun financiële cijfers consolideren om tijdig aan het Amerikaanse moederbedrijf te rapporten en hebben ze hun logistieke processen verbeterd. De managers van elk land hebben realtime inzage in de omzetgegevens, iets wat voorheen dagen duurde, waardoor ze trends in klantgedrag en problemen kunnen waarnemen en betere prognoses kunnen doen.
Vertrouwen om te groeien
Dankzij NetSuite kon Paula's Choice B.V. eenvoudig een magazijn in het VK openen en zaken blijven doen in meerdere valuta's. Momenteel worden de producten voornamelijk in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland verkocht maar het bedrijf heeft er alle vertrouwen in dat ze ook in andere Europese markten, zowel B2B als B2C, kunnen groeien.

Lees meer over OneWorld Global Business Management

Ontvang meer info
Sales Chat

How is your business adapting to change?

Start chat